Trip Planner

Items Collected: 0

Plans Created: 0

Search Travel Stories

Destination Activities Language Keywords

Submit Your
Travel Stories

Have an interesting travel story about Thailand? Share it with friends and other travelers.

จากยอดดอยถึงทะเล

Activities : Beach

Traveller's Rating

Not rated yet

ผมเป็นคนที่เกิดอยู่ภาคเหนือพ่อแม่เป็นครูส่วนผมจบปวส.ก่อสร้างด้วยความ ที่ต้องการหางานที่เงินเดือนสูงจึงแสวงหางานโดยไม่รู้ว่าจะเดินทางมาไกลถึง ทะเลอันดามันก้าวแรกที่มาถึงเกาะแห่งที่ชื่อว่า"เกาะภูเก็ต" ก่อนจะทำงานที่นี้ทางที่ทำงานให้ผมเดินทางสำรวจให้ทั่วเกาะแห่งนี้ 3 วันเปรียบเหมือนให้ผมท่องเที่ยวไปในตัวในงบประมาณที่พอประมาณเริ่มด้วยพัก ที่อ.ถลางเพราะนั่งรถมาถึงเช้าวันที่ 5 พฤษภาคม 2548 เริ่มหาสถานที่เที่ยวก่อนโดยเริ่มที่หาดบางเทายามบ่ายนั่งดูคลื่นทะเลสีฟ้า ที่ไม่สูงมากนั่งกับเรือประมงที่จอดเทียบท่าดูสวยงามนั่งอยู่ได้ซักชั่วโมง เดินทางลงไปทางใต้ไปที่หาดสุรินทร์ก็เวลาพระอาทิตย์ตกดินพอดีเลยไปนั่งสั่ง ข้าวผัดกู้งมาทาน 1 จานก็อิ่มกับบรรยายกาศไปด้วยพอได้เวลาที่จะกับที่พักก็เล่นเอาสี่ทุ่มก็อาบ น้ำเข้า

วันที่ีสองตื่นเช้าหน่อยตั้งใจจะไปให้แหลมพรหมเทพเริ่มเดินทางลงทางใต้ของ เกาะภูเก็ตหาดแรกที่จอดคืือ "หาดกมลา"ก่อนลงมาที่หาดมีจุดชมวิวเล็กมองเห็นหาดกว้างมากโค้งดูสวยงาม จอดอยู่ชั่วโมงหนึ่งแล้วเดินทางต่อไปถึง"หาดป่าตอง"จึงว่าหาดที่มีผู้คนมาก มายเดินอยู่เต็มชายหาดขับรถเล่นไปตามถนนเรียบชายหาดขับอยู่หาดนี้ชมความสวย งามของสิ่งต่างๆ ผมเริ่มเดินทางต่อไปหาทานอาหารกลางวันที่ไหนสักแห่งก็ได้พบร้านก็วยเตี๋ยว ลูกชิ้นปลาก็อร่อยสมกับราคาเดินทางต่อไปอีกสักยี่สิบนาทีก็พบกับ"หาดกะรน"ดู แล้วเป็นหาดที่มีความเป็นส่วนตัวมากเดินทางต่อไปอีกเพราะกลัวไม่ทันเวลานัด หัวหน้างานที่"หาดป่าหล่าย"แต่ก่อนจะถึงที่นั้นผมก็ต้องผ่าน"หาดกะตะ" ผมเดินทางเรียบภูเขาเพื่อไปที่แหลมพรหมเทพก่อนถึงผมต้องแวะหาดอีกสองหาดโดย ใช้เวลาเดินทางอีก 20 นาทีก็ถึงหาดขนาดกลางแต่คลื่นทะเลค่อนข้างสูงคือ"หาดในหาน"ขับต่อมาอีกสัก พักก็จะพบหาดเล็กชื่อว่า"หาดยะนุ้ย"เขานิยมมาถ่ายรูปแต่งงานกันที่นี้ ผมเดินทางอีก 5 นาทีก็ถึง"แหลมพรหมเทพ"สิ่งที่เด็กที่อยู่บนดอยยังไม่เคยเห็นผมนั่งชมอยู่ ครึ่งชั่วโมง ผมจึงเดินทางต่อต้องแวะที่หาดอีกแห่งแต่ผมดูเวลาแล้วยังเหลือพอที่จะนั่งทาน น้ำสักครู่ที่หาดนี้คือหาด"ราไวย์"ดูเงียบสงบมากมีแต่คนไทยที่นั่งทานอาหาร กันแบบครอบครัว จากนั้นผมเดินทางต่อไปยังที่หมายโดยถามทางจากชาวบ้านโดยผมต้องไปถึงที่นั้น ก่อนหกโมงเย็น แล้วผมก็มาถึงร้านอาหารที่มีชื่อของภูเก็ตร้านแรกที่ผมได้นั่งทานอาหารทะเล ที่อร่อยมากๆชื่อร้าน"ป่าหล่ายซีฟู๊ด" จนปัจจุบันนี้เวลาผมพาพ่อแม่ผมแม่เที่ยวภูเก็ตทีไหร่ผมต้องมาร้านนี้เสมอใช้ เวลานั่งทานอาหารจนถึงสองทุ่มผมก็เดินทางกลับที่พักที่ อ.ถลางใช้เวลาประมาณ 1 ชั่วโมงก็ถึงที่พัก อาบน้ำนอน

เช้าวันที่สามผมตื่นสายไปนิดแต่พออาบน้ำแต่งตัวจับแผนที่เดินทางไปทางเหนือ ของเกาะโดยเริ่มเดินทางเรียบชายหาดเหมือนเคยแต่ขึ้นเหนืออย่างเดียว โดยหาดแรกที่ผมได้พบต้องใช้เวลาจากที่พักประมาณ 45 นาที จะพบกับหาดที่มีชื่อว่า"หาดในทอน"หาดที่มีความส่วนตัวสูงสงบเงียบผมนั่งอยู่ ครึ่งชั่วโมงแล้วเดินทางต่ิอไปอีก 25 นาทีก็จะพบกับหาดอีกหนึ่งซึ่งเป้นที่ตั้งของสถานที่สำคัญ 2 แห่งหาดแห่งนี้ชื่อ"หาดในยาง"และเป็นที่อุทยานแห่งชาติสิรินาถและสนามบินนา นาชาตฺภูเก็ต ผมว่าที่นี้เงียบกว่าที่อื่นมากผมหาอาหารกลางวันทานที่นี้เพราะใช้เวลาที่ นานพอสมควรจึงเดินทางต่อไปที่หาดสุดท้ายก่อนที่ผมเตรียมตัวเริ่มทำงานในวัน ต่อไปเป็นวันแรก หาดที่ผมเดินทางมาสุดท้ายคือ"หาดไม้่ขาว"เป็นหาดที่มีความยาวมากแต่ไม่เหมาะ สมกับการเล่นน้ำทะเลผมอยู่ที่หาดนี้ไม่นานเพราะฝนเริ่มตั้งเค้าแล้วผมเดิน ทางกลับที่พักประมาณสี่โมงเย็นพรุ่งนี้ผมต้องเริ่มทำงานวันแรกแต่ผมก็ภูมิใจ ผมอยู่ที่นี้มา 8 ปีแล้วผมก็รักที่นี้เหมือนที่คนที่เกาะนี้เขารักธรรมชาติเช่นกัน

I was born in the North as a teacher of my parents graduated High school. Building with. To find jobs, salaries are high by seeking to know the distance to travel. Andaman Sea, the first step to come to the island called "island" before running this way works for me to explore around the island three days I like to travel in the budget that begins with a modest hotel. Has been read. Thalang it comes to riding the morning of May 5, 2548 starting place to find the trip before starting at Bang Tao Beach afternoon watching the blue sea. That does not sit very high on fishing boats docking beautiful park sitting in the laundry hours. Travel south to the beach at sunset, Surin is fit to ride at all orders. D eat fried rice recovery is a full plate with a lecture atmosphere with moderately to accommodation, it's time to play out four throw it into a bath.    Wake up a little, Outside Plant, two days intended to Phromthep start of a trip down south. Phuket Island, the first beach park Cืื message. "Kamala" first down at the beach with a small scenic spot overlooking beautiful beach, very wide curves. Parking is one hour and then go to the "Patong Beach", so that the beach has a lot of people. My walk is full of players driving to the beach road beach driving on this beach and beautiful view. Beauty of things. I started traveling to go eat lunch somewhere I shop unit met Teo. Fish Ball is delicious equation with one more person to travel twenty minutes to find "Karon Beach" look. And the beach is a very personal journey for fear of further strikes late. Head of the "wild beach Lai," but prior to that, I have to go through, "Kata" I go to the hills to flat Phromthep before I had to stop two beach by beach. It takes another 20 minutes to the beach, but medium-sized waves are quite high, "Nai Harn Beach, the drive again. Rooms will find Hat Lek called "Beach Ya Nui" he popular photography married here, I go for another 5 minutes to "Laem Phrom Thep" What Child is on the hill has never seen me sit and watch the half hour I then go on to visit another beach, but I see the time and still enough left to sit and eat. Water at this beach is a few minutes beach, Rawai, more peaceful, but many Thais eat seats. Each family. I then travel to the means by asking the villagers to go with me to that. Before six o'clock. Then I arrived at the restaurant with the name of Phuket, the first shop I was sitting eating sea A very good restaurant a "wild Lai Seafood" until today when my mother took my parents to travel to Phuket, I would always use this shop. Time to sit and eat until I go back to throw two accommodation. Talang, it takes about 1 hour to shower sleeping accommodation.      The third morning I woke a bit late, but bathing dress caught traveling above the map. Smooth travel of the island, starting as usual, but above the beach alone. The first beach that I have found the accommodation takes approximately 45 minutes to find a beach that is called "Nai Thon Beach, the beach is quiet private person I was sitting. Fitted half-hour, then travel to another 25 minutes, it will find a beach on the wrong one at Set of landmarks 2 of this beach is known as "Nai Yang Beach, and a National Park Sirinath and airport Na Na nations Allah Phuket, I think that this quiet than other places I am so looking lunches eat here because of the time. Quite long, so the last trip to the beach before I start preparing the day. The following is the first day. Had I come finally, "Had not white" is a long beach, but not perfect. Worthy of playing in the sea Had I not long since the rain started and then I walked him. Stay way back about four o'clock tomorrow I start work the first day, but I'm proud. I was 8 this year, I love this island as the people he loves nature as well.

Photo Galleries

pattarakorn07

11499 Views

Videos

No video available for this story